Informacje dla rodziców
Drogi Rodzicu!
Jeżeli obserwujesz u swojego syna większość z poniższych zachowań:
- trudności w uczeniu się i zaległości dydaktyczne spowodowane wagarami,
- złość, gniew, agresywność wyrażającą się w wielu zachowaniach przejawianych w środowisku domowym, szkolnym i rówieśniczym,
- zahamowanie, przeżywanie stanów depresyjnych połączone z biernością i wycofaniem,
- jest lękliwy, wystraszony, prawie nigdy nie osiąga sukcesu,
- przejawia trudności w zakresie koncentracji uwagi, pobudliwości i niekonsekwencji w działaniu,
- jest nadpobudliwy, szybko reaguje, a reakcje nie są przemyślane, są przypadkowe i często naruszają normy społeczne,
- brak poszanowania do norm społecznych,
- tendencje do manipulowania otoczeniem
NIE CZEKAJ! PRZYJDŹ DO NAS!
Młody człowiek nie zdaje sobie jeszcze sprawy z tego, jakie zagrożenia niesie takie zachowanie.
TY, WIESZ!
POMÓŻ SWOJEMU DZIECKU!
MOS im. Św. Brata Alberta jest to Ośrodek Socjoterapeutyczny, w którym przebywają chłopcy mający głównie kłopoty z realizowaniem obowiązku szkolnego. Nasi podopieczni mają często trudności w uczeniu się, zaburzenia w funkcjonowaniu społecznym i mogą być zagrożeni niedostosowaniem społecznym. Wymagają stosowania odpowiedniej organizacji nauki oraz metod pracy wychowawczej, a także pomocy psychoedukacyjnej.
W naszym Ośrodku nie ma czasu na nudę. Wypełniona jest każda godzina dnia, gdzie w domowej atmosferze chłopcy:
- uczęszczają systematycznie do szkoły, a po południu z pomocą wychowawców odrabiają lekcje i przygotowują się do zajęć szkolnych;
- mają okazję rozwijać swoje zainteresowania poprzez uczestnictwo w wielu kołach zainteresowań;
- poznają innowacyjne formy spędzania czasu (zajęcia survivalowe, treningi sportowe, rajdy, spotkania z ciekawymi ludźmi, warsztaty filmowe, warsztaty teatralne, zajęcia outdoorowe );biorą udział w różnych formach terapii: socjoterapia, muzykoterapia, arteterapii, zajęcia w ramach Treningu Zastępowania Agresji, grupy wsparcia czy społeczności terapeutyczne oraz zajęciach specjalistycznych, np. z logopedii.
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii im. Św. Brata Alberta zatrudnia kompetentnych wychowawców, nauczycieli, psychologów, pedagogów, socjoterapeutę.
Kadra pedagogiczna Ośrodka i Szkoły to ludzie wykształceni, doświadczeni, ale kreatywni i twórczy. Wspólnie poszukują nowych technik i metod w pracy z młodzieżą. Pracują z pasją i ogromnym zaangażowaniem tworząc domową atmosferę, budując w wychowankach poczucie własnej wartości, tworząc poczucie bezpieczeństwa, a swoją postawą dają wzór życia społecznego, religijnego i kulturowego.
Wszyscy pracownicy systematycznie podnoszą swoje kwalifikacje poprzez udział w różnych formach doskonalenia, tj.: kursach, studiach podyplomowych, konferencjach oraz warsztatach i szkoleniach specjalistycznych.
Zasady przyjmowania wychowanków:
Jakie dziecko może do nas trafić?
Chłopiec – realizujący obowiązek szkolny w klasie 6,7 lub 8 szkoły podstawowej (12-18 lat)
Dokumenty niezbędne do rekrutacji i przyjęcia:
- Rekrutacja (dokumenty obowiązkowe)
- Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – ze względu na zaburzenia zachowania, zagrożenie niedostosowaniem społecznym lub niedostosowanie społeczne;
- Opinia pedagogiczna ze szkoły;
- Podanie rodzica lub opiekuna prawnego;
- Opinia Opiniodawczego Zespołu Specjalistów Sadowych (dawniej RODK) – jeśli została wydana;
- Opinia psychiatryczna – jeśli została wydana;
- Zdjęcia legitymacyjne – 2 szt.
- Przyjęcie (dokumenty dodatkowe)
- Akt urodzenia i poświadczenie zameldowania – oryginał lub kopia poświadczona;
- Ostatnie świadectwo szkolne – oryginał.
- Karta zdrowia, informacje o ubezpieczeniu zdrowotnym.
- Zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia i aplikowanych lekach (w przypadku zażywania specjalistycznych leków).
- Aktualny wykaz ocen (cząstkowych, semestralnych), arkusz ocen.
Wstępnie możliwe jest przesłanie dokumentacji faxem oraz kontakt telefoniczny.
Po zapoznaniu się przez Dyrekcję placówki z dokumentacją, rodzic/opiekun prawny, jest zaproszony do Ośrodka wraz z dzieckiem na rozmowę wstępną, która ma celu zapoznanie z zasadami funkcjonowania placówki, weryfikację dokumentów i podanych informacji, wstępną diagnozę.